Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

26 Eylül 2018 Çarşamba

Gezdim Gördüm : Rize/Ayder

   Herkese merhabaaaaa :) uzun süredir yazamadım ama anlatacak o kadar çok şey birikti ki sizlere anlata anlata bitiremem. O yüzden ufak ufak anlatayım bitmesi zor olsada bitirmiş gibi yapayım.
  Efendim en son kasiyerlik macerama son verdim ve ardından sevdiğim adamla uzun bir tatile çıktık. Aldık çantalarımızı Sakarya'dan tee Rize'ye 15 saat bir yolculuk yaptık. Sabah Rize harika bir kokuya sahipti ve biraz yağışlıydı. Ayder'e çıkmak için önce Pazar'dan arabaya binmemiz gerekiyormuş. Araba kalkış saatine kadar bizde kahvaltı yapabileceğimiz bir yer bakındık ve küçük bir esnaf çay ocağına girdik kahvaltısıda vardı tabii. Mekan sahibi çok ters biriydi İstanbul'dan geldiğimizi duyunca bize hemen "ne gördünüz de ne bilirsiniz" muamelesi yaptı. Neyse ona takılmadık muhlama sevemeyen bana güzel bir muhlama yapmasını istedi erkek arkadaşım. Kendisi muhlama çok sever ama ben tadını bir türlü beğenemedim. Amcamız sağolsun muhlama yaptı fakat o kadar acı bir tadı vardı ki hiç beğenmedim neyse erkek arkadaşım yedi o da çok beğenmedi ama olsundu. Pazar'dan kalkan aracımız 1 saatlik yolculuk sonucu Ayder'e çıkarttı bizi.  Bungalov evlere olan sevgimi erkek arkadaşım çok iyi bildiğinden bize bungalov ev tarzında olan bir yerden rezervasyon yaptırmış. İndiğimizde hemen bungalov otelin önünde indik. Otel çalışanı abi asık ve sert mizaçlı görünüşe sahip olduğundan ilk başta sevemesemde sonradan altın gibi bir yüreği olduğunu fark ettim ve ısındım. Kaldığımız yerde tek sorunum telefon çekmemesi oldu. Operatörlerden bir tanesi çekiyormuş orada benimki çekmedi malesef. Kaldığımız tek odalı tuvalet banyosu içinde olan bungalov harikaydı sabah camları açtığımızda karşımızda gürül gürül akan dereve dağlardaki harika yeşilliklerle güne başlamak harika bir duyguydu. Gece uyurken bile o dere sesiyle uyumak çok farklı bir duygu. Tabi sesli ortamda uyuma zorluğu çeken kişiler için biraz zor ve kötü bir durum olabilir. Ayder'de birçok hediyelik eşya satılan mekanlar, yeme-içme için kafeler lokantalar mümkün. Biz biraz sezon sonuna kaldığımızdan çok fazla lokanta menüsü yoktu. Mecbur alabalıki,tavuk ve köfte üçlüsü yemek zorunda kaldık. Eğlence olarak doğa yürüyüşleri haricinde mekanik salıncak ve atv sürebilirsiniz. Mekanik salıncağa kesinlikle benim gibi yükseklik korkusu olan arkadaşlar binmemeli çünkü indiğimde korkudan hüngür hüngür ağladım. Atv ise size rehberlik eden bir araçla beraber keyifli bir sürüş deneyimi yaşamanızı sağlıyorlar ve yaklaşık 1-1.5 saatlik bir gezi oluyor. Sizi dağ yolundan şelalelere götürüyorlar 10-15 dakika serbest zaman sonrası dönüş yapıyorsunuz. Doğa yürüyüşleride zaten anlatmaya gerek yok eğer dağ bayır yürümek tam bana göre diyorsanız Ayder buna çok müsait. Hatta erkek arkadaşıma kalsa Kaçkar zirvesine bile çıkartırdı beni ama Allah'tan mızmızlığım varda ısrar etmedi çok fazla.
  Karadeniz insanlarında en çok gözlemlediğim konu hizmet etme konusuna çok uzak insanlar. Ne kadar ticaret yapsalarda hizmetleri çok aksi yada sert bir surat ifadesi ile yapıyorlar. Bu durum müşteri açısından biraz üzücü. Genel olarak yurt dışından gelen misafirlere rastladık Türkiye içinden gelen insanlar yok denecek kadar azdı.
  Hava durumu olarak geceleri insanın iliklerine kadar üşütecek bir soğuğa sahip olan Rize gündüzleri de sadece öğlene kadar güneş görebiliyorsunuz. Yeri geliyor o bile olmuyor. Biz kaldığımız süre boyunca akşamları genelde yağışlı geçti. Zaten belli bir saatten sonra her yer kapandığı için bizde odamıza çekilmek zorunda kaldık. Evet Ayder'de sabah 6'da hayat başlıyor ve akşam 5-6 gibi sona eriyor. Bu konudan dolayı biraz sıkıntılıydı çünkü biz gün 9-10 gibi başladığımızda onlara öğlen olmuş oluyordu.
  Kısaca bende durumlar böyle uzun bir gezi oldu tabi gezi içinde hayatımı değiştirecek bir teklif aldım. Okul hakkında bir takım değişiklikler oldu, iş ve şehir değiştirme ihtimalim var tabi olmayan hangi işi değişeceksem... Hepsini anlatacağım yavaş yavaş tabiki aşağıya gezimizden birkaç fotoğraf koyacağım. Bir gün Rize'ye yolunuz düşerse Ayder'e uğramadan dönmemeniz dileğiyle...

Sakarya'dan Rize'ye tabi ki kitapsız yolculuk yapamazdım :)

Bahsettiğim dağlar sanırım yeşillik görünce fotoğrafsız duramıyorum :)




Burası Ayder Yaylası en tepeden çekmeye çalıştık :)


Burası ATV gezisi ile geldiğimiz şelaleler :)

Mekanik salıncak yüksek görünmesede baya yukarıda aslında sallandığınızda uçacaksınız gibi hissediyorsunuz :)

Burası Kavrun diye geçiyor Ayder'den daha yukarıda kendisi ve bu dereden akan su buzdolabından aldığınız sudan daha soğuk ama çok lezzetliydi :)



15 yorum:

  1. Gidip görmeyi istediğim güzel yerlerden💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle gitmenizi şiddetle tavsiye ederim :)

      Sil
  2. Ben de 2 sene önce gezmiştim oraları rüya mekanlar çok sevdim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende çok sevdim bu kadar severek gezeceğimi tahmin etmezdim :)

      Sil
  3. Muhteşem yerler, tatil planlarımda var. Sizin yazınızla daha da depreşti isteğim. Karadeniz insanı sert görünümlü, yumuşak kalpli. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sert görünüşleri altında yumuşacık bir kalbe sahipler. Umarım gidebilirsiniz :)

      Sil
  4. ne güzel oh :) ayrıca, ailen izin veriyo demek ki sefgilinle tatile bu da iyi yiaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öhöm aile konusuna girmeyelim :))

      Sil
    2. ay gelmez miyim ayoool. en son bu yorumuna gülmüştüm. yeni yazı yazdığını fark etmemiştiim. çekiliş duyurcam taam :) gelcam yineğğğ :)

      Sil
  5. Umarım daha güzel yerleri keyif alarak rahat rahat gezeriz. Sevgiler ❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah inşallah sevdiğim seninle her yere zamanı geldiğinde gideceğiz ❤

      Sil
  6. Bak sen bizim küçük hanima gezmelere gitmiş pekte güzel yapmışsın keyfini çıkarın 😊🌸burada seni de görmek çok güzeldi canım benim sevgiler 😊❤

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) Ah evet çok güzel yerlere gittim. Yüzümü göstermemeye özen gösterdim sosyal medyada pekte hoşuma gitmiyor yüzümü paylaşmak

      Sil