Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

2 Kasım 2022 Çarşamba

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

  Selam sevgili okur. Bugün seninle okuduğum ve beni etkileyen kitaplardan birinin yorumu ile geldim. Hayatımda ilk defa yeraltı edebiyatından kitap okudum sanırım. Kitabı Ortamlarda Satılacak Bilgi'den gördüm ve dikkatimi çektiği için hemen sipariş verdim. Kitabı son bölümü okuyarak başlıyorsunuz bende acaba arkadan öne doğru mu okunuyor düşüncesi ile kitaba tersten başladım. Okumak o kadar zorki sanki yanlış giden bir şey var gibiydi. Sonra acaba basım hatası mı var neden böyle diye durup düşündüm. Hemen başladım araştırmaya ve kitabın başlangıcı normalmiş asıl ters okuyan benmişim. Bu sayede yer altı edebiyatı ile garip ve komik bir tanışma yaşadım. 

 Kitabın konusuna gelecek olursam kitap inanılmaz güzel bir eleştiri kitabı aslında. Kitap başlangıcında bir hizmetlinin yaşamı anlatılıyor gibi ama bu hizmetli bir tarikat üyesi ve tarikattan köle olarak satılıp bir eve veriliyor. Kitabın sonuna kadar neredeyse sürekli tarikatlar ve tarikatların insan yaşamına, düşüncesine nasıl etki ettiği eleştirilerek konu olmuş. Gerçek dünyada da bu durum aslında çok farklı değil yazarın bu konuya özenle değinmesi beni çok etkiledi. Bu tarikattaki insanlar toplu intiharlar gerçekleştiriyor ve kahramanımız dünyada kalan son tarikat üyesi olarak  herkesin odak noktası oluyor. Bu sırada bir menajer ile tanışıyor ve dümdüz hayat yaşayan kahramanımız menajeri sayesinde tam bir odak notası oluyor. İnsanlara umut vaat eden sahte bir peygamber oluyor. Bu evreye gelmeden önce tabi çok ağır bir dönem geçiriyor halka hizmet etmesi için önce zayıflaması gerekiyor bunun için spora başlatılıyor, beslenme programları hazırlanıyor, ten rengi, saçları, dişleri baştan ayağa her yerine ayar çekiliyor. Çünkü insanlar sıradan şişman ve bakımsız bir peygambere tapmazlar çıkış noktaları bu. Sonrasında tam bir şov şeklinde ilerliyor tüm dünyayı etkisi altına alıyor ve dünyadaki son peygamber olduğunu söyleyerek ilerleyen zamanlarda olacak felaketleri önceden bildiriyor. Bu durum kahramanımızın abisi ortaya çıkana kadar sürüyor. Abisi ortaya çıktığında ve tarikatın hayatta kalan son üyesi olmadığını öğrendiğinde tüm her şey değişiyor ve olaylar bu şekilde devam ediyor.

 Kitabın dış kapağı ve üstünde peygamber yazması çevremdeki insanların bana bakış açısını değiştirdi. İnsanlar peygamber yazan her şeyi dinle alakalı algıladığı için hakkımda saygısız, deist, ateist v.s şeyler düşündü büyük ihtimalle. Kimsenin aklına kitabın siyasi içeriklerle veya toplumsal eleştirilerle alakalı olduğu gelmedi. Olsun okumak en güzel eğitimdir. Dışına bakarak değil içeriğine bakarak ilerliyoruz her zaman. Önyargısız her şey çok daha anlamlı. 

 Sevgilerle..



3 yorum:

  1. Palahniuk ne yazsa adeta içerek okuyan bir arkadaşım vardı. Onu anımsadım şimdi. :) Merak ediyorum geçenlerde bir yerde daha görmüştüm kitabı.

    YanıtlaSil
  2. bu yazarın bütün kitaplarını okuyorum hatta ayrıntı nın tüm yeraltı serisini okuyorum hatta bugün de yazdım bir tane bu seriden :)

    YanıtlaSil
  3. yeraltı edebiyatı çok hitap etmiyor ama geçmişte okumuşluğum var bizim Türk yazarlardan da güzel kotaranlar var bakalım yolum ne zaman kesişecek

    YanıtlaSil