Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

6 Kasım 2018 Salı

ŞİDDETE DUR DE !

 Son zamanlarda duymaktan yorulup her duyduğumuzda bir kere daha yıkıldığımız kadın şiddeti ve cinayetleri hakkında bugün bir yazı kaleme almak istedim. Günde matematiksel olarak hesaplamamış olsamda yaklaşık 100 kadın şiddet görüyor ya da gördüğü şiddet sonucu ölüyor. Toplum olarak böyle olayları izlemekle yetiniyoruz malesef. Buna güvenlik güçlerimizde dahil "karı koca arasındaki ilişkiye giremeyiz" bakış açısı diyoruz genel olarak. Peki soruyorum size o ilişkiye sen müdahale etmezsen ben müdahale etmezsem kim kurtaracak bu şiddet gören kadınları yada kim engelleyecek öldürülen kadınların ölümünü ?  Toplum olarak aslında hiçte duyarsız değiliz bazı konularda çok iyi ahlak bekçisiyiz ama konu kadına şiddet olunca elimiz arkamızda izliyoruz. Sokak ortasında dövülen bir kadına genel olarak kimse karışmaz konuya dahil olup başına bela almak istemezler. Madem buna karışmıyorsunuz o zaman sokak ortasında öpüşen insanlara neden gidip laf yapıyorsunuz bunada ayrı bir sinir oluyorum tabii...
   Kadına şiddet karşısında oluşan düşünceleri yakın zamanda şiddet gören ünlü şarkıcımız sayesinde daha net görebildim. Birçok kadın şiddet gören sanatçıyı desteklemek yerine şiddet gösteren ünlüye "hakettiğini vermiş helal olsun" tarzında destek mesajları yazmış. Kadın olarak içimizde bile şiddet göstermenin normal olduğunu hatta bunu ispatlamak için Kur'an'ı Kerim'den ayetler falan paylaşanlar oldu. Acaba aynısını kendileri yaşasa "kocamdır/sevgilimdir döverde severde" diyebilecekler mi ? Kendi açımdan düşündüğümde birinin bana şiddet uygulaması gerçekten çok incitici bir durum. Gördüğüm şiddet karşısında belki bağıramam yada şikayet edemem bilmiyorum o an nasıl olduğunu ama o kişiyi anında hayatımdan çıkartırım. Fiziksel olarak görülen bir şiddet zaten orada bitmiyor bunun yaşattığı birde psikolojik etkisi var. Tamam morluklar, kırıklar, izler hepsi geçer peki ya içimizde yaşadığımız o acı ? Onu nasıl geçirebiliriz ki bir daha kendimizi toplamak çok kolay olmasa gerek. 
   Şiddet sadece fiziksel değil bunu anlatmama sanırım gerek yok. Psikolojik şiddet bile büyük bir enkaza neden olabiliyor. Her ne kadar karşı cinsin "onu giyme", "o makyajı yapma", "bu saatte dışarı çıkamazsın" gibi cümleleri beni sahipleniyor çok güzel diye düşündürtsede bunun detayında karşımızdakinin bize uyguladığı baskıyı görmek mümkün. Şuan lise çağında olan birçok genç kız erkek arkadaşlarının kurduğu bu cümleleri sevgi sözcüğü gibi görüyor ve onlara boyun eğiyorlar. Çevrenizde erkek arkadaşı olan genç bir lise kız varsa eğer bir dikkat edin genel olarak her cümlede "ayyy X şimdi izin vermez kanka başka zaman görüşürüz" yada onunla alışverişe gittiğinizde "çok güzel bir etek ama X etek giydirtmez" dediğini belki duymuşsunuzdur. Daha hayata gözlerini açan bu kızlarımız o ergen triplerinde olan erkek arkadaşları yüzünden küçük yaşlarda psikolojik şiddete maruz kalıyorlar. 
   Tacizinde ülkemizde çok büyük bir psikolojik travma olduğu bir gerçek. Bence psikolojik bir şiddet ve bunun hakkında geçenlerde minibüste yaşanan bir olayı anlatmak istiyorum. Geçen haftalarda arkadaşlarımla buluşmak üzere sözleştik. Onlar bir ürün bakmak için bir yere gidip oradan sözleştiğimiz kafeye geleceklerdi. Kafeye gelmek üzere minibüse binmişler. Biraz zaman geçtikten sonra "tesettürlü"(bunu belirtmek istedim toplumumuzda dekolte giydiyse doğaldır yazacak veya diyecek olan birçok insan görünümlü acımasız var)  bir kadın arkadaşımız arkasında oturan erkeğe bağırmaya başlamış. Tabii kızlar anlamamış ne olduğunu. Kız ama baya bağrıyormuş ve en son bağırırken öğreniyorlar ki arkada oturan erkek cam tarafından elini uzatarak öndeki kızın göğüsüne dokunarak taciz ediyor. Kız arkadaşımız minibüste o kadar bağırıyor ve minibüsteki kimse kalkıp o erkeğe bir şey demiyor. Kız arkadaşlarımda olayın etkisiyle şok olup bir şey diyemediklerini belirttiler. Peki minibüs şoförünün dediği cümleyi duymak ister misiniz ? "Herkes edebiyle gitsin gitmeyecekse insin" demiş sadece. Düşünsenize bu olay yerine o erkek ve kız öpüşüyor olsa minibüste herkes cık cık yapardı ama kız taciz edildiğinde kimse ağzını bile açmamış. 
    Diğer bir şiddetle alakası olmayan ama büyük bir psikolojik şiddet olan olay ise ,geçenlerde  izlediniz mi bilmiyorum ama, küçük yaşlarda kız çocuğuna yapılan tacizdi. Eğer sosyal medya üzerinden yayılmasa, gündeme düşmese tacizcinin ceza almayacağı  görüntüleri hatırlıyor musunuz ? Ben hatırlamak bile istemiyorum çünkü izlerken kanım dondu. Kendime yapılmış gibi korktum ve o bebeğin psikolojisini düşünemiyorum dahi. Bu konu hakkında edilecek çok küfür var ama sadece unutulmaması için hatırlatmak istedim bu taciz olayını da.
  Gerçekten kadına verilen değerin gün geçtikçe azaldığı bu dönemde etrafımızda gördüğümüz şiddetlere lütfen müdahale edelim. Belki başımız belaya girmesin diye geçiştirebilirsiniz ama bir gün ya sizinde başınıza gelirse ? Konu hakkında anlatacak çok iğrenç örneklere şahit oldum ama burada yazımı noktalayarak daha çok üzücü bir yazı haline gelmesini istemiyorum. 
 Hepinize sevgilerimle, sevgiyle kalın... 

10 yorum:

  1. okurken en çok icimi acıtan haberler bunlar... ailelerin el bebek gül bebek büyüttüğü kızlarını kocası yada sevgilisi yerden yere vuruyor aklım almıyor, yüreğim kaldırmıyor

    YanıtlaSil
  2. of yaaa ne zaman akıllancak acaba bizim ülkeee.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiçbir zaman akıllanmaz eğitim seviyemiz yerlerdeyken...

      Sil
  3. Ah ahhg! insanın içi acıyor izleyemiyorum artık haber bilmemne insana,hayvana yapılan eziyetlerin ardı arkası kesilmek bilmiyor ne yazık ki :( hiç onu düşünürlermi aa caanım bana da olurmu falan, şaka gibi geliyor belkide tv ya film gibi . Ne zaman akıllanıcaz ülke olarak o günü iple çekiyorum...Ellerine sağlık yazın, kalbime çok tercümandı.

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim seviyemiz ne zaman yükselirse o zaman akıllanacak...

      Sil
  4. Yorumun bittiği an, içimi acıtıyor.

    YanıtlaSil