Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

16 Kasım 2018 Cuma

Kitap Yorumum : Hayalini Arayan Kadın

 Kitaplar iyi ki varlar. . .
   Her sınav haftasının getirdiği stres ve sıkıntı beni genelde daha çok kitaplara iter. İnsanlar sınav haftalarında hunharca ders çalışırken ben oldukça uzaklaşırım ve kitap okurum sadece. Genelde kitap okuyarak geçmesine rağmen sınavlarım yinede iyi geçiyor. Bu sınav haftasında da okuduğum iki kitaptan birini Hayalini Arayan Kadın'ı sizlerle paylaşmak istedim. Beni çok etkileyen bu kitap gerçekten sürükleyici bir türdü. Mirza Tazegül'ün kaleminden ilk defa bir kitap okudum. Kitabı çok beğenmeme rağmen eleştirmeden geçemeyeceğim birkaç nokta var. İlki yazarın olay örgüsünü kitap arkasında genel olarak paylaşması ve okuyucunun sayfaları çevirirken olaya hakim olmasını sağlamış ben bunu sevmem aslında. Bana göre yazar konu hakkında çokta bilgi vermemeli kitap arkasında o zaman kitap okumak daha heyecanlı ve anlamlı oluyor. İkinci konu yine sayfalarda olayın geleceği hakkında bilgi vermesi oluyor. Bir olay gerçekleşmeden yaklaşık 10-15 sayfa öncesinden adamın öleceğini ya da başına bir iş geleceğini bilmek kitap okuma şevkini kırabiliyor. Üçüncü konu ise kitabı çok hızlı bir şekilde sona ulaştırmak oldu. Kitabı daha detaylı ve olay örgüsünü biraz daha karmaşıklaştırıp devam ettirebilirdi yazarımız ama bunu seçmemiş çok basit bir olay örgüsü ve sonunu tahmin etmek kolay olan bir kitap kaleme almış. Sanırım ben biraz daha karmaşık ve sonunu tahmin etmeyeceğim kitapların beni şaşırtıp hayrette bırakarak bitmesini seviyorum. 
    Kitap içeriğine gelirsek güzeller güzeli Zeynep küçük yaşta uğradığı bir talihsizlik yüzünden Ege'nin küçük kasabasından annesini bırakarak sevdiği adam ile İstanbul'a gelir. İstanbul'un o tehlikeli ve yoğun akışında başına gelecekleri bilmeden kafasını otobüsün camına koyarak neler hayal etmez ki... İstanbul bu hiç hayal ettiğin gibi olur mu ? İstanbul ondan önce oğlunu alacak sonra 12 yılını alacak. Zorlu sınavlarını verdikten sonra başlar oğlunu aramaya fakat İstanbul içini bilmediği bir kazan ufacık oğlunu bulmakta o kadar kolay olmayacaktır. Zeynep kesişen hayatlar, ayrılan yollar ve zorlu seçimler arasında kalacaktır çoğu zaman. 
  Hayalini Arayan Kadın bir arayışın ve mücadelenin romanı... Bir kadının önce kötülükle, sonra kendisiyle savaşımı... Koyu karanlıktan çıkıp dünyaya uyanışı...
  Kitap okumak artık hayatınızın merkezi halindeyse ve biraz farklılık olsun isterseniz okumanızı önerebileceğim çerez tadında bu kitap ile mümkünse boş bir zamanınızda tanışın. Şayet kitap ilk 150 sayfasında kendini bıraktırmıyor. Zaten 150 sayfadan sonrada olay örgüsünü çözdüğünüzden dolayı okumasanız da oluyor bana göre.
  "Hayatta problemler hep pusudadır. Bu problemler zayıf düştüğümüzde domino taşı gibi ardı ardına üzerimize çöker. Fakat sevinçler ve mutluluklar öyle değildir, onları biz emekle kazanır, adeta sürükleyerek sıraya dizeriz."
    Sevgilerimle...




4 yorum:

  1. Dediğin gibi ben de kitapla ilgili ipucu edinmeyi sevmiyorum yine de gerçekten merak uyandırıyor kitap teşekkürler paylaşım için :)

    YanıtlaSil
  2. Ben de kitaptan soğuyorum ipuçlarını erken alırsam, kitabı akışında kaybolmak istiyorum.

    YanıtlaSil