Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

3 Kasım 2018 Cumartesi

Virginia Boecker – Kral Katili Kitabı Yorumu

 Merhaba, ilk defa kendi bloğumdan başka bir yerde yayınlanacak bir yazım, bu heyecanlı bir durum benim için Gözde’ye böyle bir etkinliğe ev sahipliği yaptığından dolayı teşekkür ederim. Ben de bloğumda böyle bir uygulama yapabilirim ilerleyen günlerde, bloggerların kaynaşması ve birbirini keşfetmesi bakımından faydalı bana göre. Yaklaşık 1 aydır Kanada’dayım ve burayı anlatan bir yazı yazmayı planlıyordum ama bunu kendi bloğumda daha önce yaptığım için buraya gelirken yanımda getirdiğim bir kitabı bitirdikten sonra yorumunu paylaşmaya karar verdim.
  Bir seri kitabı olan Cadı Avcısı’nın 2.si olan Kral Katili’ni üçüncü sırada okudum ben, yani seriyi 1,3,2 sıralamasında bitirdim. Zaten serileri baştan başlayıp hepsini ardarda bitirmek gibi bir alışkanlığım yok. Aradan serinin çarpıcı bir kitabını okumuşluğum, ya da bir seriye başlayıp araya birçok kitaplar girdikten sonra devam etmişliğim var. Bu da öyle oldu, ilk kitabı okuyalı (şimdi bloguma baktım) 2 yıl olmuş, üçüncü kitabı geçen sene, bu kitabı da bildiğiniz gibi yeni bitirdim.
Elizabeth geçmişte bir cadı avcısıdır ve kralın hizmetkarı olarak çalışmaktadır, ilk kitabın ortalarında saf değiştirir.
  “Blackwell’in saflarında en tepeye yükselişim, Caleb’tan sonra onun en iyi cadı avcısı oluşum aklıma geldi. Ama bunun sebebi benim istekli olmam, bu uğurda mücadele etmemdi. Benim sayemdeydi.”
İlk kitapta bir şifacı olan John’la aralarında duygusal bir bağ oluşuyor ve bu durum bu kitapta da devam ediyor.
  “Bana o kadar dik dik bakıyordu ki bir an ne söyleyeceğimi unuttum.”
  Krallıkta kazandığı değerli bir mührü John’un hayatını kurtarmak için O’na geçiriyor. Bu, O’na bir takım güçler kazandırsa da, lanetli bir tarafı da bulunuyor. Hatta birbirlerinden uzaklaşmalarına ayrıca John’un bir şifacıya özgü merhametli karakterini kaybetmesine sebep oluyor. Ayrıca Elizabeth bu mühür yüzünden John’u korumak zorunda kalıyor, bu yüzden yaptığı hareketler yanlış anlaşıldığı için John da dahil birçok kişinin nefretini kazanıyor.
  Ve bir süre sonra da krala karşı sıcak savaş başlıyor…
  İyi vakit geçirmek için kitap çok güzel, ancak ilk kitabın bir solukta okunup biten akıcılığı yok. Devamlı bir hareket iyi bir kitapta aradığınız bir özellikse, kesinlikle tatmin edici. Elizabeth’in yorulmak bilmeyen, azimli karakteri ilham verici, John’la olan aşkı ile ilgili bölümler de dozajında.
Biraz genç yetişkin romanı okuyayım hareketleneyim, tazeleneyim diyorsanız ve daha önce okumadıysanız tavsiye ederim bu seriyi  iyi okumalar…


 Bu güzel kitap yorumunu bizlerle paylaştığı için sevgiliYazı Modern'e teşekkür etmeyi borç bilirim. Sizde eğer blogumda misafir yazar olmak istiyorsanız önceki duyurumdan nasıl başvuru yapacağınızı öğrenebilirsiniz. 
Sevgilerimle...

7 yorum: