Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

8 Kasım 2020 Pazar

Arayan Kim ?

+ İyi günler sizleri ...... arıyorum. X kişisinin kaydı ile ulaştım doğru mudur ?
-Evet
+ X Hanım/Bey sizleri arama amacım markamızın siz değerli üyeleri/misafirleri için başlatmış olduğu Y hizmetimizden %70 indirimli yararlanma hakkınız bulunuyor.
 . . . 

 Gün içerisinde birçok reklam gördüğümüz ve izlediğimiz yetmiyor gibi bir de telefon edip reklam yapan markalara denk geldiniz mi ? Açar açmaz "ben ilgilenmiyorum" diyip ya da küfür edip kapattığınız o reklam kampanyaları hakkında hiç düşünüyor musunuz kapattıktan sonra ? Ya da dakikalarca karşınızdaki kişiyi dinleyip en sonunda "benim zaten bu konuda ilgilendiğim başka bir yer var" diyip kapatıyor musunuz ? 
  Çağrı merkezi çalışanları bu tarz kırıcı olayları o kadar çok deneyimliyorki. Eskiden banada çok saçma gelen reklam veya tanıtım çağrılarından nefret edip "Alo" dedikten sonra nereden aradıklarını öğrenince  telefonu yüzüne kapatırdım karşımdaki kişinin. Oysa insan işin içine girmeden anlayamıyormuş neyin ne olduğunu. Yaklaşık 2 aydır bende o nefret edilen ve sevilmeyen reklam tanıtımı yapmak için zamanlı zamansız arayan kişilerden biriyim. Evet! Bende bir çağrı merkezi çalışanıyım artık. 
  Çağrı merkezi çalışanları olarak o kadar stresli ve zor bir iş yapıyoruzki... Tabi işin güzel yanıda var harika insanlar tanıyorsunuz özellikle satış yaptıysanız ve o kişi yakınlarını da yararlandırıyorsa referans olarak mükemmel ötesi oluyor o insan bizler için.  Nefret edilecek kişilerle de iletişim kurabiliyorsunuz özellikle küfür yiyip telefonun suratınıza kapatıldığı an en iğrenç ruh hali. O tarz kişilere beyfendi/hanımefendi diye hitap ettiğiniz için kendinizden tiksiniyorsunuz ve biliyorsunuzki aslında yüzlerine tükürülecek insanlar bile değiller. Değerli insan olsalar zaten önce karşılarındaki insana saygılı davranırlar. Telefonu açan kişinin konuşma tarzından eğitim seviyesini ölçmeye çalışırken,  ses tonundanda yaşını tahmin edip sunduğumuz kampanya ile ilgilenip ilgilenmeyeceğini bile anlıyoruz  açıkçası. Kısacası bazen telefonun diğer ucundaki kişi ile dert ortağı olup bazen de farklı kişinin küfür ederek stres attığı kişi olabiliyorsunuz.

 İşe başladığımda o kadar tereddütlü ve tedirgindimki. "Ben nasıl burdan konuştuğum birine satış yaparım" diyip kendi kendimi strese sokuyordum. Zamanla anladımki zaten alacak olan kişi her şekilde alıyor sadece itiraz karşılamak önemli. Dikkat ettiyseniz çağrı merkezi çalışanlarının ikna kabiliyeti yüksek ve her türlü itirazınıza bir cevapları oluyor. İşte biz ne kadar iyi itiraz karşılarsak o kadar sağlam satış yaparız ve sattığımız ürünün altını o kadar iyi doldururuz. Genel olarak sonuna kadar kendimizi dinletirsek zaten o telefon konuşması satış olmuş olarak bitiyor ve buda bizim prim yapmamız için çok önemli bir konu. Diğer önemli bir konuda karşımızdaki kişi ile konuşma süremiz tabiki. Günlük konuşma süremiz ve konuşma ortalamamız oluyor. Ortalamamız ne kadar iyi ise datamız(konuşulacak olan kişi sayısı) o kadar az kullanılmış oluyor. Datayı az kullanmak önemli çünkü kişilerin telefon numaralarına ulaşmak zor oluyor. Genelde o aç kapa yapılan veya "ilgilenmiyorum" diyip suratımıza telefon kapatanlar ortalamamızı çok düşürüyor maalesef. 
   Yaptığınız işi sevmek için çalıştığınız ortamda çok etkili. Mesela ben şuan çalıştığım ortamda o kadar çok eğleniyorumki çalışmaktan çok işe eğlenmeye gidiyormuşum gibi hissediyorum bu yüzden şanslıyım açıkçası. Sanırım o ortamı yakalayamasaydım bir sürü bahane bulup işten çıkardım. En büyük bahanem ses tellerimin zarar görmesi ve satış yapamıyorum olurdu. Gerçekten günlük dört buçuk saat telefonda konuşup değişik insanların garip itirazlarını karşılaşmak herkesin yapacağı iş değil. 

Son olarak size yaşadığım komik bir konuşmayı paylaşıp yazımı sonlandırmadan önce lütfen arayan kişileri nezaketende olsa dinleyin. İllaki almak zorunda değilsiniz sadece onu dinlemeniz bile karşınızdakini mutlu edecektir. Arayan kişilere elbette yakınlarınızın bilgilerini vermeyin ama "düşünen yakınlarım olursa sizlere yönlendireceğim" demeniz yine arayanı çok mutlu edecek bir davranış olacaktır. Sevgilerimle.. 

+İyi günler. Sizleri Özel ... Hastanesinden arıyorum. İsmim X. Sizlere Y kaydı ile ulaştım doğru mudur?

-(Hatta ama 20 saniye cevap yok) 

+Beni duyabiliyor musunuz ?

-Ha, evet kendisi oğlum oluyordu. Konu neydi ?

+Neden düşündünüz acaba oğlunuzu tanıyamadınız mı efendim ? Ayrıca şuan oğlunuz değil mi ?

-Yani şuan yurt dışında o yüzden beni neden aradınız anlayamadım.

+Efendim yurt dışını arayamadığımız için sizleri aradık.

-Tamam o gelince ben söylerim o sizi arar. İyi günler.. (Telefonu suratıma kapattı) 








2 yorum:

  1. evet yaa zor meslek olmalı. ne güzel yazmışsın yani bir çalışan yönünden de öğrenmiş olduk, kadın komikti sahiden de sondaki :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahah ama bunlara sonradan gülmek komik oluyor o an yaşadığımda hiçte komik değildi :D

      Sil