Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

24 Ocak 2021 Pazar

Film Yorumum : Umut Işığım (Ocak Ayı BCP Projesi)

  Dans etmekle tanıştığım gün henüz üniversite son sınıfa daha çok vardı. Dans edemeyeceğimi ve çok zorlanacağımı düşünmüştüm ilk dans dersimde. Zumba ile tanışınca aslında çok kolay ve eğlenceli olduğunu anladığımda dans etmek beni aşırı mutlu ediyordu. Yaklaşık üç yada dört aylık bir devamlılığım oldu sonra kurs kapanınca danstan da uzaklaştım. Hala dans etmeye bayılıyorum inanılmaz bir şekilde dans ettiğim günleride özlüyorum. Psikolojik ve ruhen dans ederken her şeyi unutuyorsunuz aslında. 

 Bu ay Blogları Canlandırma Projesi kapsamında Umut-Başarı temalı bir film/dizi izleyecektik yada  kitap okuyacaktık. Etkinlik detayları için Okurix'in paylaştığı yazıya bakabilirsiniz. Bu etkinlik kapsamında bende Umut Işığım isimi 2012'de yayınlanmış bir film izlemeyi tercih ettim. 

 Film ilk olarak Pat adında bir adamın akıl hastanesinden çıktığı gün ile başlıyor. Akıl hastanesine sekiz ay önce yatmış çünkü karısını okuldaki tarih hocasıyla yatarken basmış ve bu esnada da karısı tarih hocasıyla yatarken Pat ile evlendiklerinde ilk dans şarkısı açmıştı. Pat için bu şarkı oldukça sinir bozucu bir hal alıyor zamanla çünkü bu şarkı ona hem karısının aldattığını hatırlatıyor hemde evlendikleri ilk günü hatırlatıyor. Hastaneden çıktığında aslında eşini, işini ve tüm arkadaşlarını kaybettiğinide biliyordu. Hastane çıkışında ise tek amacı karısı Nicky ile tekrar barışıp, onunla yola devam ettirmektir. 

 Tiffany bir polis eşiydi ve eşini kaybedince semtte dul ve deli kadın olarak nitelendirilen bipolar bir kadın. Pat ile yolları bir akşam yemeği davetinde kesişir ve Tiffany ile Nicky arkadaştırlar fakat dolaylı yoldan. Pat ile tanıştığında ona karşı bir duygu hisseder fakat Pat Nicky'e olan bağlılığı yüzünden bunu görmek istemedi. Pat Nicky' ulaşabilmek için Tiffany aracı olarak kullanmaya karar verir fakat Tiffany bunu yapmak için bir koşul sundu; onunla dans yarışmasına katılmalıydı. Pat hayatında hiç dans etmemiş biri olarak Nicky'e kavuşmak için bunu kabul eder. Yarış gününe kadarda düzenli olarak çalışmaya devam ederler.

Pat'in babası ve benim bayıldığım oyuncu Robert De Niro yani Pat Sr. tam bir bahis tutkunu ve obsesif kompülsif bir adam. Her totemi tuttuğu Eagle takımının kazanması için tek tek aklında tutuyor. Takımı yenilsede bahislere girmekten ve kaybetmekten asla yorulmuyor. Sanırım dizinin en komik yanı bu bahisler ve maçları izlerken yaptığı totemlerdi. Annesi ve babası Pat'e Nicky'i unutturmak için her şeyi yapıyorlar fakat bu süreç oldukça sancılı geçiyor. Pat Sr. ise oğlu ile beraber zaman geçirip Eagle maçlarını izleyip, totemlerine katılmasını bekliyor sadece..

 Bu film hayattan beklentisi olmayıp her şeyi bırakan kişilerin kesinlikle izlemesi gereken bir film. Hayattan vazgeçmediğimiz sürece aslında hep umut var. Biz işaretleri takip edersek yol bizi güzelliklere sürükleyecektir. Yeter ki biz hayata küsüp tüm kapıları kapatmayalım. Umut hep vardır.. Filmi izlediğinizde sizinde yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyorum. İyi seyirler.. 



16 yorum:

  1. İzlemedim ama eğlenceli bir film gibi görünüyor. 😄

    YanıtlaSil
  2. Aldım listeye, merak ettim :) dans desen kendi kendine etsen de seni mutlu eden şey değil mi :)

    YanıtlaSil
  3. Seneler önce kitabı çıkmıştı ama okuyamadım, sonra filmi Netflix'e geldi ama onu da izleyemedim. En kısa zamanda izlemek dileğiyle. Etkinliğimize hoş geldin, emeğine sağlık^^

    YanıtlaSil
  4. Açlık Oyunları'ndan dolayı Lawrence'nin filmlerine baktığım zaman görmüştüm bu filmi epey meşhur sanırım :D

    YanıtlaSil
  5. Yıllar önce izlemiş çok sevmiştim, ikilinin uyumu harikaydı, tekrar izleyesim geldi. Sondaki dans sahnesi... :D

    YanıtlaSil
  6. EVET BENDE BUNU İZLEDİM DAHA ÖNCE ÇOK GÜZELDİ BU KESİNLİKLE İZLENMELİ

    YanıtlaSil
  7. Ben de etkinlik için Umut Işığım filmini izledim, çok güzeldi :)

    YanıtlaSil
  8. Aynı filmi ikinci defa görüyorum :) Emeğine sağlık güzel bir yorum olmuş

    YanıtlaSil
  9. ilginçti iyiydi eveet bi de tabiii bradley yaniii ama izlerken sıkılmıştım azıcııık :)

    YanıtlaSil
  10. İlginç bir filme benziyor etkinlik kapsamında da ikinci kez görüyorum baya güzel gibi :)

    YanıtlaSil
  11. İzleyeceğim bir film daha! :)

    YanıtlaSil
  12. Keyifle izlediğim bir filmdi. Sizde güzel yorumlamışsınız. Emeğinize sağlık :)

    YanıtlaSil
  13. Kitabının ve filminin fırtına gibi estiği zamanları hatırlıyorum ama okumamış izlememiştim. Çok güzel bir yorum olmuş. Düşündüğüm gibi değilmiş. Listeye alınabilecek bir film ^_^ Yazınız için teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Film ikinci kez de tanıtıldığına göre izlemek şart oldu :) Ellerine sağlık

    YanıtlaSil