Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

10 Nisan 2018 Salı

Reklamlar ve Kültürel Özellikleri

  Herkese merhaba dün ne yorucu bir gündü. Bugünde çok koşturmalı olacak. Neden mi ? Yarın ilk uçak yolculuğumu yapıp bambaşka bir şehre gideceğim çok heyecanlıyım. Bugün kapanması gereken bir valiz, yetişmem gereken bir hastahane randevusu, hazırlanması gereken bir sunum ödevi ve daha birçok işim var.
   Aslında şu sunum ödevine biraz değinmek istiyorum bugün yazımda. Konumuz Uluslararası Pazarlamada firmalar ve reklamları. Reklam içeriklerinde kullanılan kültürel simgeler. Aslında çok eğlenceli bir konu olsa da farklı ülkelerin kültürlerini bilmek ve araştırmak inanılmaz zormuş. Bu konuda sağolsun Youtube da biraz reklam buldum. Aslında ben bu konu için en başta Toyota firmasını seçmiş ve kendileriyle iletişime geçmiştim. kendileride bana dönüş yaptı fakat bulduğum reklamlarda hiçbir kültürel simge yoktu. Ben biraz daha duygusal bir bağ ile seçmiştim firmayı babamdan kaynaklı bir nedendi. Küçük yaşlardan beri Toyota marka arabalar kullandığımız için firmaya ayrı bir ilgi duyuyordum fakat sonuç alamayınca arkadaşımın önerisi üzerine firmayı değiştirip BMW firmasına geçtim. Burada çok harika reklamlar buldum ve BMW bağımlılığının çocuklara babadan geçtiğini keşfettim. BMW aslında bana hız çağrıştırıyor bunu da araştırmalarımda fark ettimki kendileri ilk zamanlar motor üretiyormuş. Hız, adrenalin sevdiğim ikili motorda olunca baya cazip geldi. Çalışmalarıma devam ediyorum sizinle reklamları paylaşıp kültürel simgelerini yazacağım altlarında eğer sizinde gözünüze çarpan bir detay olursa benimle paylaşmanız dileğiyle... 


 İlk olarak Mısır BMW reklamlarına bakacak olursak ; burada öncelikle göze çarpan Mısır'ın kurak bir iklimde olmasıdır. Saniye 00:36'da dini inançlarını belli eden bir mimari yani camii görüyoruz. Saniye 00:45'te yine Mısır diyince aklımıza gelen ilk mimari olan piramit yer almaktadır. Ve yine burada da çölleri görebiliyoruz. 01:12'de gördüğümüz tablolarda Mısır firavunlarına yer verilmiş. Firavunlar Mısır'da eskiden Tanrı gözüyle bakılan kimselerdir ve bu yüzden özeldir.  01:32'de Mısır Kahire Kalesi yer almaktadır.  Bu kale savunma için yapılmış ve esirler tarafından yapılmıştır. 


                                  

İkinci seçtiğim ülke Katar oldu. Katar reklamında ilk saniyede Katar'ın mükemmel büyüklükteki binaları ve Basra Körfezi gösterilmiştir. 00:12'de Katar başkanı Emiri El Sani'nin portresini binada görüyoruz. 00:15'te Katarlara özel olan bir kıyafet görüyoruz. Bu kıyafet erkeklere özgüdür kadınlar ise reklamda yer almıyor. Çünkü bir kadının fotoğrafta yada videoda bir erkekle aynı karede yer alması uygun değil. Ayrıca kadınlar burada çarşaf giyinmektedir. 00:18'de polis arabalarına yer vererek güvenli bir ülke olduğunu mesajını vermiştir. 00:21'de yine başkanlarının portresi bina üzerinde görmemiz mümkün. 00:29'da HSBC bankasının ufak bir simgesi var burada aldığı banka ile finansına biraz değinmek istediklerini düşünüyorum. 00:31'de Aspire Tower yer almakta ince sivri bir uzantısıyla dünyanın en yüksek binaları arasında yer almaktadır kendisi. Yine aynı saniyedeki birçok eser İslam Eserleri Müzesi'ne ait olup dinsel simgelerle kültürlerini vurgulamıştır. 00:33'te Katar'a ait olan Finansbank simgesi binada yer aldığını görebiliriz.


                                                

Üçüncü ülke olarak Çin'i seçtim. İlk girişte Çin'deki bir evin mimarisiyle karşılamaktayız. 00:06'da Çin'in dans kültürü le alınmakta. Çok fazla bir dans kültürüne sahip olan ülke baleden operaya kadar geniş bir yelpazeyi kapsamaktadır. 00:07'de masaya bırakılan bardakta Çin çayı yer almaktadır. Çinliler için çayı içmek ve çayı tatmak arasında büyük farklılık söz konusu. Öyle ki çay içmek günlük, yemek sonrası veya istenilen bir zamanda tazelenmek için çayı tüketmek iken; çayı tatmak daha çok belli kuralları olan, ruhani ve kültürel bir aktivitedir. 00:15'te önem verdikleri bir diğer sanat dalı olan heykeltraşı görmek mümkün. Anahtarın yanında bir adet heykel yer almakta. Yine aynı karede bir çini sanatından yapılmış porselende yer almakta. 


                                             

 Dördüncü ve son ülke olarak Kanada'yı seçtim. İlk girişte olimpiyat stadı yer almakta ve kanada 2018'de kış olimpiyatlarında madalya almışır bu vurgulanmıştır. Kanadalıların zengin bir spor tarihi olduğunu bu reklamda çok fazla belirtmişler; eskrim, yüzme, koşu gibi.



Sizlerinde katmak istediği bir şeyler olursa yada eksik gördüğünüz noktalar varsa yorumlarınızı beklerim :) Sevgilerle..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder