Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

4 Mayıs 2018 Cuma

Kitap Yorumum : Aşka Uyanmak




Kitap Adı : Aşka Uyanmak

Yazar : Kim Vogel Sawyer
Çeviri : Didem Uğur
Sayfa Sayısı : 414

Yeni bir kitabın son sayfasını okuyup saniyeler sonra geçtiğim bilgisayarımın başından herkese merhabalar. Bitirdiğim kitap hakkında yorumlarımı yazmak için sabırsızlanıyorum çünkü uzun zamandır kitaplığımda olan ve okuma fırsatını anca bulabildiğim bu kitabı keşke daha önce okusaydım dedim.
  Kitabımızın baş kahramanı Edythe Amsel. Kendisi bir öğretmen uzun yıllardır kardeşlerine bakmış, özgürlükçü, farklı eğitim yöntemleriyle her zaman kent konseyiyle karşı karşıya gelmiş, geldiği kasabada evlilik yapmamakta kararlı, buraya sadece eğitim vermeye geldiğini çevresindeki tüm bekar erkeklere hayır diyerek belirten genç bir bayan. Gittiği kasabada küçük bir dersliğe sahip olan okulda öğrencilerine dünyayı göstermek için uğraşıyor. Okuldan nefret eden öğrencilerine kendini sevdirip okula koşarak gelmelerini sağlayan öğretmenimizin velilerle kurmaya çalıştığı ilişkilerine hayran kaldım, hepsiyle evlere giderek birebir tanışmaya çalıştı, çoğundan eğitim tarzıyla ilgili olumsuz eleştiriler aldı. Aldığı eleştiriler ne kadar canını acıtsada eğitim arzusuna ve öğrencilerine sıkı sıkı sarıldı. 
   Diğer önemli kahramanımız Joel Townsend. Kendisi bir çiftçi ve onun hikayesi eni çok hüzünlendirdi. Ebeveynlerinin zamansız ölümünden beri yeğenlerine göz kulak olmaya çalışıp, onları büyütüp, güzel bir disiplinle eğitmiş bir adam. Kendine uzun zamandır yeğenlerine sahip çıkacak ve onu sevebilecek bir yol arkadaşı arıyordu. Yeni gelen öğretmenin haberini duyunca çok heyecanlanmış ve onu yakından tanımaya başladıkça ona karşı hisleri oluşmaya başlamıştı. Öğretmeni eğitim tarzı hakkında destekleyen tek veli kendisiydi çünkü küçük yumurcaklar bu kadına bayılıyordu. 
  Onların bir araya gelebilmesi imkansızdı biri çiftçi diğeri okumuş bir öğretmen. Önlerine bir sürü engeller vardı ve onlar bu engelleri aşıp kendi iç dünyasında bir aşk tohumu olup olmadığını sorgulamaları ve öğrenmeleri çok zor geçti. Peki onlar kavuşabildi mi ? Bunu okuduğunuzda anlamanızı tercih ederim.
   Kitapta bir öğretmenin ne kadar mükemmel olabileceğini ve yeni neslin onlara emanet olduğunu, kültürlü ve bilgili yetişmek zorunda olduğunu çok iyi ele almışlar. Ek olarak Hristiyanlık dinine özel birçok unsur ve Tanrı'nın gücü de iyi bir şekilde ele alınmıştı. Eğer bu tarz aşk kitabı okumak isterseniz size çok şey katacak olan bu kitabı şiddetle öneririm. Sevgiyle kalmanız dileğiyle :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder