Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

28 Ekim 2018 Pazar

Hayal Dükkanım

   Herkese kapitalizmin yaşandığı en büyük dünyadan selamlar. En son yazımda size biraz derdimi dökmüştüm geleceğim ve kariyerim hakkında ne kadar umutsuz olduğumu belki hissetmişsinizdir. Evet o günden sonra oturup biraz düşündüm ve bir hayal kurdum. Size hayalimi anlatmak için yine geçtim klavye başına. Yazı bittiğinde benimle duygu ve düşüncelerinizi paylaşın lütfen.
   Hayal kurmanın bedava olduğu dünyada kendi işimi kurmak gibi bir hayal kurdum. Peki nasıl mı ? Evet erkek arkadaşımın mesleğinden ötürü ileride kurduğumuz hayatta kendi işimi sürekli olarak devam ettirmek biraz zor olacak eh şartlarıda biliyorsunuz torpildir, kamu personel seçme sınavıdır v.s. Bende bunların zorluğunu göz önünde bulundurarak üretip satma işlemi olan ticarete atılmayı düşündüm. Dahada konuyu açmam gerekirse çook önceleri aldığım ahşap kursundan edindiğim bilgiler dahilinde sosyal medya satış işi yapmak. Tabi bu çok büyük bir yetenek gerektirir diye düşünüyorsanız merak etmeyin erkek arkadaşım bu konuda benden çokça iyi. Kendisi harikulade lambalar yapabiliyor. Bunlara ek olarak aklımızda birkaç ürün daha var lamba, ahşap ürünler, takvim yaprakları, örgü ürünler gibi. Evet örgü ürünler yazdım çünkü örme yeteneğim var fakat biraz pratikle kendimi geliştirmem gerekiyor ve örgü örmek inanılmaz keyifli geliyor bana. Yapamadığımda ağladığımı saymazsak tabi :). Şuan yılbaşına kadar planlamayı oturtup yeni yıldan sonrada faaliyete geçmeyi düşünüyoruz. Eğer bu işte kendimizi gösterebilirsek ufakta bir atölye açmak istiyorum. Küçükten başlayıp büyüttüğümüzde oluşan simgeyi hayal ettikçe bu işe olan inancım artıyor. Tabi ki riskli bir iş sosyal medya üzerinden yüzlerce ulaşabileceğiniz sayfalar butikler var fakat bizim yan artımız tek bir yere odaklanmamak olacak. Ağırlığımız ahşap olsada kurslara gidip amigurumi yapıp satmayıda düşünüyorum. Düşünsenize ileride kocaman bir butik atölye açıp Türkiye hatta dünyanın bazı yerlerine ürünler sattığımızı. Seri üretim yapamayız böyle bir düşüncemiz olmadı ama ufak ufak üretimler yaparak güzel bütçeler elde edebiliriz. Olur da bir gün güzel yerlere gelirsek sizi unutmayacağım merak etmeyin :). 
     İkinci kurduğum plan ise elimizde var olan dükkanı değerlendirip bir tuhafiye açmak. Bu tuhafiyede binlerce ip, düğme, şiş v.s şeyler satmak. Tabi yine burada da bir ahşap olayı işin içinde olacak tuhafiyede boş kaldıkça ahşap ürünler üretip satışını sosyal medyadan ve dükkanda satmayı düşünüyorum. Ek olarak küçük dükkanımda ufak çaplı bir örgü kursu açıp cüzi miktarda eğitim vermek istiyorum. O kadar profesyonel bir örgü bilincim olmasada insanlara öğretebileceğime inanıyorum. Yani kurslarına gidip sertifikalar alabilirim zor değil. Galiba mezun olduktan sonra bu kurslara yönelip geçiçi işimi yaparken kalıcı işim için birşeyler inşaa etmeye başlayacağım. 
    Peki siz ne düşünüyorsunuz ? Sosyal medya üzerinde bu tarz bir satış yapan sayfamız olsa ürünlerimizden alır mısınız? Yada size hangi hayalim daha cazip geldi hepsini merak ediyorum ve yorumlarınızı heyecanla bekliyorum. Yaptığınız yorumlar ve destekler benim hayalimi gerçekleştirme yolunda bir adım daha atmak demektir. Hepinize sevgilerimle...


KİTAP ÇEKİLİŞ SONUÇLARINI BUGÜN AKŞAM 22:00'DA AÇIKLAYACAĞIM. TAKİPTE KALINIIIIZ :) 


18 yorum:

  1. Ben alırdım,hem özgün hem tek olması benim hoşuma gider mesela..hem de el emeği daha ne olsun ama şunu da söylemeliyim özellikle Instagramda bu iş yürütülebilir ama çok sıkı rekabet var,bunu cay diye yazmadım,onlara bakma diye yazdım yani tamamen gönlünden gelene yoğunlaş diye yazdım yoksa bakarsan hele incelersen cayman gerçekten mümkün.
    Sana bir abla tavsiyesi;risk almaktan asla korkma.
    Sevgiler başarılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Risk alacağım bunda erkek arkadaşımla hemfikirim ve çıktığım kişiye bu yolda güveniyorum. Evet rekabet olduğunu biliyorum fakat potansiyel müşteriyi kazandıktan sonrası gelir diye düşünüyorum :)

      Sil
  2. Cok güzel düşünmüssun canim.Evet bu tarz satis yaoan cok sayda var.Ama mutlaka seni farkedenler olur.Bizde variz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Allah sizi eksik etmesin Allah razı olsun gerçekten. Burada tanıdığım insanlar gerçekten çok hoş ve destekleyici olmaları harika. Fark edilmek için birçok şeyi yapacağız :)

      Sil
  3. Bana da çekiliş harici kitap düşer mi?

    YanıtlaSil
  4. Severek yapılan işlerin üretime dönüştürülmesi fikri çok güzel. Umarım hayalleriniz gerçek olur...

    YanıtlaSil
  5. güzel hayal tabii yaa. ahşap da tuhafiye de. nette etsy gibi siteler var işte ordan da satarsın, kendi sitenizde deee. ocak gelsin deee :)

    YanıtlaSil
  6. bak ne diceem. bu konudaki düşüncelerini arada yaz tamam mııı :) biz de düşünürüz seninleee. olmazsa sölerim ki ben herkese gelip sölerler fikirlerinii :) hayallerini gerçekleştirmemek için bir neden yok kii :) yaaa amma yaz oldu sana he. bak kasiyerlikten nerelere geldin maşallah maşallah :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hahaha tabi ki paylaşırımm sizin yorum ve fikirleriniz benim için önemli. Ay sorma vallahi he kasiyerlikten dem vururken kendimi şuan bambaşka bir macerada buldum

      Sil
  7. Düşünceleriniz, hayalleriniz çok güzel. Umarım hayallerinizi gerçekleştirebilirsiniz. Artık internet çağında olduğumuz için ben bu işte ışık görüyorum. Hatta eşimle ben de arada benim yaptığım el işi/hobilerden internette satmayı düşünürüz hep 😄 Yolunuz açık olsun 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Malesef artık sıradan bir ofiste iş yapmak çok zor olduğundan böyle bir karar aldık. Düşüncelerinizi mutlaka icraate geçirin :)

      Sil
  8. Önemli olan keyif alacağın işi yapmak. Yıllar önce meslekle ilk tanıştığım günün sabahında hocamız bize bu bileziktir, takarsanız bir daha çıkarmazsınız. Hiç bir şeye benzemez, yolun başındayken mutlu olmayacak olan varsa şimdi gitsin demişti. Yaptığın işten önce önemli olan, seni mutlu etmesi. Her sabah uyandığında sevmediğin bir işi yapmak zorunda olmak işkencenin en büyüğü olsa gerek. Hayal dediğini çok istersen o senin gerçeğin olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yüksek hayaller kurmayan biri olarak severek yapacağım işlere erişmem çok zor olacağına kanaat getirince böyle bir yola başvuralım dedik. Sonumuz hayırlı olsun

      Sil
  9. Yaaa ama çok güzel hayaller bunlar. Gerçekleştirebilme imkanın da yüksek gibi görünüyor. Neden olmasın? Önce netten başlarsınız sonra atölyeniz olur. Çok da güzel olur. Üreten insanları hep sevmişimdir. ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaten internette bir kitle yakalayabilirsek o zaman atölye fikri gerçekleşecek :)

      Sil