Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

31 Ekim 2018 Çarşamba

Kitap Yorumum : Antika Titanik

 İnanamıyorum şuaan bu kitap nasıl bittiiii ?? Gerçekten en son beynim yanmak üzereydi karmaşadan nasılda son sayfaya geldim anlamadım doğrusu. 
    Sizlere okuduğum en karmaşık kitapla nasıl tanıştığımızı anlatarak bitirdiğim son kitabı paylaşacağım. Evet Antika Titanik'i Taksim'den dönerken metroda bir kızın elinde gördüm ve tatammmm aşık oldum. İlk defa bir kitabın kapağı için o kitabı okumayı çok istedim. Anında erkek arkadaşıma dönüp "bu kitap sanırım benim olmalı ve okumalıyım" dedim. Oda sağolsun 13. ay hediyemi kendim seçmeme izin verdi bende tabi durur muyum kafama koyduğum o kitabı alacaktım.
   Jojo Moyes sonrası böyle labirent gibi bir kitap okumak inanılmaz zor geldi. Kimin eli kimin belinde olmayan bu kitap bildiğiniz fantastik tadında. Tabi kitabı internette incelediğimde polisiye kitabı olarak nitelendiriliyor. Hayatımda ilk defa bu tür kitap okuyan ben başlarda eğlenerek ortalarında sıkılarak sonlarda ise neşeli bitirdim kitabı. Kitabın içindeki çeşitli aforizmalar, zeki espriler, alıntılar benim en çok sevdiğim yerlerdi doğrusu. Yazar sadece aforizmalar ve alıntılardan ibaret bir kitap yazsaydı yinede bırakmadan okurdum çünkü çok hoşuma giden bilgiler vardı. Bazen "lan acaba ansiklopedi mi okuyorum" düşüncesi geçirdim içimden. Yazarın karakterlere verdiği isimlerde tabi beni çok güldürdü mesela; Şifa Şavk, Refik Risk, Avni Vav gibi. Yahu bu kadar komedi isimleri aynı anda nasıl bulmayı başardı acaba bu yazar :). Kitabın bölüm bölüm olması iyi tarafıydı bence. Eğer bölüm bölüm olmadan dümdüz devam etseydi Titanik'te boğulup ölecektim. Lakin kitap sonunda çok çok alakasız bir şekilde bitmesi beni garip bir boşluğa bıraktı hatta "acaba kitap basım hatası mı var sayfalar mı eksik kaldı" diye düşünmedim değil. 
   Yaptığım araştırmalar sonucu anladığım kadarıyla yazarın bu kitabı çok beğenilmek ve beğenilmemek arası bir konumda kalmış. Okurları eski kitaplarının daha enerjik ve eğlenceli olduğunu söylemişler. İlk defa okuduğum için ben bir kıyaslama yapamadım ama şunu belirteyim başka kitaplarını okur muyum bu yazarın bilmiyorum. Şu açık ve net ki uzun zaman Murat Menteş elime alıp merak ederek okumam yani. Aradan böyle birkaç yıl geçecek ki öyle. 
   Kitap konusuna gelecek olursak. Antika Titanik'te Şifa Şavk bir şarkıcıdır. Marco'nun ise inanılmaz güzellikte bir nişanlısı vardır ve kadın hamile. Marco, çapkınlık abidesi olan bu adam, nişanlısıyla yetinmeyin Şifa'ya aşık olur.  Şifa'da anlamadığı bir çekim gücü vardır. Fakat Şifa Refik Risk'ten başkasını istemez. Şifa'yı kendine bağlayabilmek için türlü yolları deneyen Marco Refik Risk'i bile öldürmüştür. Gelgelim Refik Risk aslında tamda kendisidir. Bunu anlaması uzun zaman alacaktır...






9 yorum:

  1. Titanik diye duyunca...
    O malum kollar açık poz geliyor akla kitap kapağı olarak :)

    YanıtlaSil
  2. Okumadığım bir kitap. Yazınız sayesinde kitap hakkında bilgi sahibi oldum. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  3. ay bu yazarın kitapları hep ilginç yaaa :) 13. ay hediyesi de iyiymiş yaniiii hihhiii :)

    YanıtlaSil
  4. Şu aralar ruh halim bu akadar karmaşaya hazır değil. Başka sefere inşallaf diyerek teşekkür ediyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sakin bir kafayla okumak daha doğru olacaktır.

      Sil