Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

25 Ekim 2018 Perşembe

Hayal Kurmak Güzel De Ya Sonra ?

  Yeniden merhabalar efendim nasılsınız ? Beni sorarsanız çok yorgunum çok yakında vizeler başlayacak ve tam anlamıyla odaklanıp başlayamadım. Kolay derslerimin notlarını çıkarttım ama zor derslerim beni çok korkuttuğundan elim hiç onlara gitmiyor haliyle çalışasımda gelmiyor... Bende madem çalışma isteğim yok biraz yazayım dedim. 
   En son işten istifa edip tatile çıkmıştım. Tatil dönüşü okula başlamak zorunda kaldım. Normal şartlarda bu dönem okula haftada bir kere gelip gitmeyi düşünüyordum fakat birçok hoca devamsızlık sorunu yaratınca bende tamamen dönme kararı verdim. En son eve temelli dönerken devlet yurdundan kaydımı sildirip aldığım kredi/bursu da iptal ettirmiştim. Tabi geri dönme işi olunca keşke yapmasaydım desemde nafile. Evden dönmeden kalacağım yeri az çok planlamış ve yurtla konuşmuştum. Tek kişilik odada çok yüksek bir miktara kalmayı istedim çünkü yıllardır farklı insanlarla odamı paylaşıp onlara alışmaktan çok yoruldum. Evden döndüğümün sabahına kaydımı yaptırdım ve yaklaşık bir aydır burada kalıyorum. Özel yurt olarak çok güzel vaatler vermişti telefonda fakat içine girdiğimde hepsinin boş olduğunu anladım. Allah'tan Ocak bitişi ile okulumda bitiyor umarım derslerim kalmazsa tabi... Yurtta en çok zorlandığım konu tabiki temizlik devlet yurdunda her gün temizlenen odalar varken burada haftada belki 2 kere temizlenen odaları çok zorluyor. Eh diğer sorun umumi tuvalet banyo olması. 7 kişi bir yeri kullanıyoruz ve ne zaman acil ihtiyacım olsa benden iki dakika önce biri duşa girmiş oluyor ve bu beni çook sinir ediyor. Eh girmeleri sorun değilde keşke birde temiz bıraksalar... Yurtta çektiğim diğer sorunlardan biriside yurtta çok fazla yabancı öğrenci olması... Üniversitemiz uluslararası alanda en çok tercih edilen bir okul olduğundan bu yıl gözlemlediğim kadarıyla çok fazla yabancı öğrenci almış ve haliyle yurtlarda kalıyorlar. En büyük korkum o öğrencilerden herhangi bir hastalık kapmak sonuç olarak sağlık raporu istemiyor çoğu yurt ve onların kullandığı tuvalet banyoyu çamaşır makinasını hatta yeri geliyor çatal bıçağı kullanıyoruz. Evet çatal bıçak dedim çünkü bulaşıkhaneninde çok hijyenik olduğunu düşünmüyorum. Belkide ben çok pimpirikliyim bilinmez ama yinede insan korkuyor bir yerlerden hastalık kapmaktan.
   Ocak ayını bir yandan çok gelsin istiyorum (Doğum günümde o ay ondan olsa gerek) bir yandan da istemiyorum. Aslında tüm olay mezun olduğumuzda başlıyormuş buna eskiden inanmazdım ama mezuniyete yaklaştıkça çok iyi anlıyorum. Mezun olduktan sonra ne yapacağım nasıl devam edeceğim hiçbir bilgim yok. Sadece ortaya attığım yurt dışına gitmek istiyorum fikrinden başka seçenek yok. Zaten KPSS yapma planımda yok çevremde herkesin torpille girdiği ve yüksek alan arkadaşlarımın torpilsiz olmasından dolayı atanamadıklarını duydukça gerçekten üzülüyorum ve dolaylı olarak benimde bir senemi çöpe atmak içimden gelmiyor. Tabi yurt dışına gidemezsemde düzgün bir dil okuluna gitmek var planımda aynı zamanda da ALES hazırlanıp düzgün bir puan almayı düşünüyorum. Köklü üniversitelerden birine eğer alırlarsa torpilsiz yüksek lisans yapma düşüncem var. İşin kötü yanı kendimizi ne kadar yükseltirsek işsizlik oranımız o kadar artıyor ama en azından insanların o saçma cümlelerini duymaktan kurtarıyor seni. Ayşe teyzenin, Fadime Hanım'ın v.s kurduğu "aa okududa bir şey sahibi olamadı" cümlelerini yüksek lisans okuduğumda biraz daha törpüleyip " bak hala okuyor kız" diye döndürmek daha zararsız geliyor. En azından insanların saçma cümlelerini duyup kendimi üzmem diye düşünüyorum. Sahi ne zor bir şey değil mi ? Dört yıl emek verip bölümünde elinden geleni yapıp en sonunda da işsiz olmak. Bence çok onur kırıcı bir durum. Ne olurdu yani erkeklerimiz polis yada askerlik yapmak yerine kendi mezun oldukları alanda çalışsalar. Ya da kızlarımız iş bulamayıp artık evlensem daha iyi olur demeseler. Gerçekten oturup konuşulacak ve tartışılacak çok şey var bunun üzerine fakat ben girmek istemiyorum. Tek gerçek şu ki artık üniversite okuyanlar okumayanlardan daha da işsiz. Elbette bunu okumuşlar egolarından dolayı iş beğenmiyorlara bağlayanlar var ama neden verdiğim dört yıllık emeğin üstüne gidip asgari ücretle birilerinin kölesi olayım ki ?
    Sevgilerle... 


12 yorum:

  1. hayat zor diyorum ... herşey gönlünce olsun :)

    YanıtlaSil
  2. Haklısın ama dediğin gibi torpilsiz bir yerlere gelmek çok zor. İmklansız mı, değil ama imkansıza yakın maalesef. iki üniversite okuyup lise mezunlarıyla aynı işte ve neredeyse asgari ücretle çalışıyorum, benim yerime torpille biri getirildiği için kendi işimi yapmaktan alıkoyuldum resmen. Uğraşacak gücüm de kalmadı artık... İnşallah senin her şey gönlünce olur, iş bulursun kolayca. Ama gardını alman gerek onu söyleyeyim :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanırım torpilsiz hayata geçiş yapıp başka işlere yöneleceğim. Kendim üretip satmak gibi

      Sil
  3. Maalesef durum bu. Herkes ne büyük umutlarla okuyor ama çok az kişi istediği mesleği yapabiliyor. Umarım istediğin her şey çok güzel şekilde karşına çıkar. Vizelerde başarılar:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah vizeler... Teşekkür ederim. Umutlarımızı yıkmadan yola devam etmek zorundayız :)

      Sil
  4. bizim ülkenin halleri. iş, master, yurtdışı, dur düşünürsün yaa ocaktan sonra. artık yalnız da değilsin. yurtdışına gitmek kolay da değil yani artık senin için. yurt da hadi sabır yani az kalmış :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah evet yarından itibaren tam 2 ay kalmış olacak. Kasım'a başladık mı bitmiş kadar olur artık. Ocakta düşünecek ve karar verecek çok konum var hadi hayırlısı :)

      Sil
  5. gerçekten yıllarca kpss+özel sektör denemiş biri olarak (torpil olmayan durumlarda) " yaa senin yüzün ne kadar nötr, biraz sırıtsana" diye iş görüşmesinden geri çevrildiğim olmuştur. O yüzden tipimin değil işimin konuşulacağı bir dala yöneldim ben de :)) umutsuzluk için erken sayılır ama, okuldan çıkınca kafanda daha net şekillenir hayatını kazanma fikirleri. her şey gönlünce olsun ^.^

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "İşinizin konuşulduğu o iş nedir?" merak ettim doğrusu. Okuldan çıktığımda hayatın akışında boğulmak istemiyorum o yüzden Hayal Dükkanımda belirttiğim hayalimi gerçekleştirmeye koyuldum :)

      Sil
  6. Çalışma hayatı da okul da kendi dinamikleri olan ortamlar. Yaşam çok kolay değil zaten, belki de anlamlı olan bu zorluğudur, başardıkça motive oluyor insan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başaramayacağımı anlayıp, başarılı bir alana yönelmek istedim artık...

      Sil