Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

27 Ocak 2019 Pazar

Film Yorumum : Yukarı Bak

Aslında Amerika gibi ama güneyde, 
Bir gün nerede yaşayacağım biliyor musun ?
Cennet Şelalelerinde,
Zamanda kaybolmuş bir yer.
Var ya biliyor musun, bunu bir kütüphane kitabından yırttım
Tek hayalimi oraya taşımak,
İşte resimde olduğu gibi...

 Bu animasyonla tanışmamı sağlayan klip beni çok etkilemişti. Her dinlediğimde ve o klibi izlediğimde ağlarım... Klipte sadece tanışma anları ve yaşlılık süreçleri ele alınıyor ve sonrası olduğunu geçenlerde öğrendiğim bu animasyon filmi beni çok etkiledi. Kısaca klipte olanları anlatmak istiyorum küçük yaşlarda tanışan iki çocuk ve kızın en büyük hayali Güney Amerika'daki Cennet Şelaleri'ne evini taşımak. Tam bir maceraperest ve kendine özgü bir macera defteri oluşturmuş erkekle tanıştıklarında bu defteri dolduracağını söylüyor. Zamanla büyüyüp evleniyorlar ve adam bir baloncu yaşamlarını kendi yaptıkları evde sürdürmeye devam ediyorlar. Zamanla çocuk sahibi olamadıklarını anlayınca birbirlerinden başka kimseleri olmamaları onların sevgilerini dahada güçlendirmiştir. Hazırladıkları çocuk odasını ise tekrardan düzenleyip Cennet Şelaleri'ni çizip hayal kumbarasına para biriktirmeye başlarlar. Günün birinde ise kadının hasta olduğunu öğrenirler ve hastanede yatarken adam ona Cennet Şelaleri'ne gitmek için hayal kumbarasındaki para ile bilet alır fakat kadın bileti aldıktan sonra ölür... Filmde bu sahneler hızlıca geçildikten sonra olay başlıyor aslında. Huysuz adamımız bir süre hayata küser çünkü eşini kaybetmiş ve kendini yapayalnız hissetmektedir. Evine ise kimseyi almaz ve çevresinde yapılan kulelere inat evini korumaya devam etmektedir. Bir gün kadınında el izinin yer aldığı posta kutusuna bir işçinin el sürmesi sonucunda onun kafasını yarar ve mahkemelik olduktan sonra huzur evine yerleştirilme kararı çıkar. Huzur evinden gelen çalışanlara ev ile vedalaşmak istediğini belirttikten sonra eve bağladığı bütün balonları salar ve rotasını Cennet Şelaleri'ne çevirir. Bundan sonrada ona yardımcı küçük kaşif ile harikalarla dolu maceralı bir yolculuk serüveni başlar. 
 Küçükten büyüğe herkesin kendinden pay çıkarabileceği bu yolculuğu kesinlikle izlemenizi öneririm. Film başlamadan önce yanınıza mendillerinizi almayı unutmayınııız :) 







   



 







10 yorum:

  1. Güzel bir filme benziyor teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Defalarca izledim ve izlerim. Çok değerli bir film... Paylaşım için teşekkür ederim...Selam ve Dua ile...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben çok geç keşfettim ama gerçekten güzelmiş :)

      Sil
  3. izlediğimde benide büyülemişti.çocuk yetişkin herbirimize hitap eden sıcacık bir hikaye.

    YanıtlaSil
  4. Çok nadir izlerim animasyonal şeyleri bunu çok beğenmiştim <3

    YanıtlaSil
  5. ay saaol en kısa zamanda izliyceeem. anime delisiyim yaa :)

    YanıtlaSil
  6. Bende izlemiştim etkileyici bir konusu var , ayrıca çok duygusal .

    YanıtlaSil