Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

28 Ocak 2019 Pazartesi

Film Yorumum : Bir Gün (One Day)

  Kitabı ile karşılaştığımda 15-16 yaşlarında bir ergendim. Sıra arkadaşım bir kitap kurdu olarak yaklaşık 3 günde okuyup bitirmişti ve çok karmaşık olduğunu anlatmıştı. Hakkında bildiğim tek şey tüm kitapta geriye dönük bir anlatımı olduğu. Bu akşam izlenmesi gereken aşk filmleri önerilerinde yine rastladım adına ve hemen başladım izlemeye. En başta 2006 yılında bisiklet süren bir kadınla başlıyor film kısa saçlı, oldukça güzel bir kadın. Daha sonra sene 15 Temmuz 1989'a geliyor ve kadın ile erkeğin konuşmaya başladığı ilk ana dönüyor. Tüm film boyunca 15 Temmuz sabit olmak üzere yıllar değişerek yaşanan olaylar anlatılıyor. Kadın ve erkek ilk tanıştıklarında beraber içtikten sonra eve geçerek uyuyorlar fakat kadın adama çok önceden beri aşıktır ve onun için birçok şiir yazmıştır. Tabi adam çapkın kral olarak o çiçekten bu çiçeğe konduğu için kadını hiçbir zaman fark etmemiştir. Uyandıkları sabah arkadaş kalmayı tercih ederek ayrılıyorlar ve zamanla birbirlerinin en iyi arkadaşları oluyorlar. Kadının ilgisi devam etsede bu kadar umursamaz ve herkesle birlikte olan bir adamla beraber olmak istemiyor zaten adamında o kadar çok ilgi alanında olmuyor. Muhafazakar kızımızla zaman zamanda bu konu yüzünden dalgada geçtiği oluyor. Zaman geçiyor ve adamımız ünlü olurken kadın başka bir erkekle evini paylaşmaya başlıyor fakat onu hiç sevmiyor ve bir gün ondan uzaklaşıyor. Film bu şekilde devam ediyor daha fazla detay vermek istemiyorum.
  Film yorumlarında genel olarak kitapta anlatılanın tam yansıtılmadığından bahsediliyor belkide filmden önce kitabı okumak gerekirdi ama ben önce filmi izlemek istedim çünkü kitabın karmaşık halini ana bu şekilde anlayabilirdim. Bence sizde bu filmi çok bekletmeden izleyin ya da kitabını okuyun. Kitabını da okuduktan sonra bu yorumu anımsayarak kıyaslama yapacağım. 
Hepinize sevgilerimle..


12 yorum:

  1. Geriye dönük kesitlerin verildiği filmler güzel oluyor aslında. Ben biraz al yazmalım rüzgarı hissettim. Buna izleyince karar vereceğim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Al Yazmalım filmine tam hakim değilim ama evet geriye dönük filmler güzel fakat kitaplarda bu geri dönük olması okuyucuyu epeyce zorluyor kanımca

      Sil
  2. Hep karşıma çıktı bu film. Konusuna da bakmamıştım. Değişik bir konuymuş :) Tanıtımınız için teşekkürler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne demek efendim. Umarım izlersiniz ve beğenirsiniz.

      Sil
  3. okudum da izledim deeee ay film daha tatlı bencesiiii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kitaptada geriye dönerek olduğu için okuma açısından zor olabilir ama okuduğum çoğu yorumda duygular tam yansıtılmamış.

      Sil
  4. Kitap zamanında benimde elime geçmişdi ama okumağa dahi başlamamıştım bile. Şimdi yine haklı olduğumu düşündüm. Bu arada blogunuzu yeni buldum ve derhal takipe aldım. Benimde bloğuma beklerim... Sevgiler...
    Www.kelimeleringucu1.com

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hemen iadei ziyaret yapıyoruz efendim :) hoşgeldiniz bu arada

      Sil
  5. Blogunuzu yeni keşfettim. Sizi de bloguma bekliyorum :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hay hay hemen dönüş yapıyorum :) Hoşgeldiniz

      Sil