Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

15 Ocak 2019 Salı

Sağlıklı Oyuncak : Amigurumi

  Herkese merhabalar bu gece size yazımda anne babalar için çok önemli olan bir konudan bahsetmek istiyorum. Hepimiz birer anne baba adayı olarak yada anne baba olarak çocuklarımızın sağlıklı ortamlarda sağlıklı beslenmesini isteriz. Peki bu sağlıklı ortam ve sağlıklı beslenme ile olay bitiyor mu ? Çocuklarımızın tüm gün ellerinde olan oyuncaklar desem sizlere mesela bunların ne kadar sağlıklı olduğunu düşündünüz mü ? Yaklaşık 2-3 ay öncesine kadar benimde dikkatimi çekmemişti bu konu. Taaki örgü hevesimin yeniden ortaya çıkmasına kadar. Örgü dediğimizde genelde bende dahil olmak üzere aklımıza hep kazak, hırka, atkı, bere v.s gelir. Peki bu Japon icadı amigurumi merakım nereden çıktı. Küçük yaşlardan beri bir çok defa atkı bere örmüş biri olarak yine bir atkı merakı başlayınca işler değişti. Örnek modeller ararken kendimi amigurumi sayfalarına bakarken buldum. O kadar güzel hoş oyuncaklar vardı ki kendimi bakmaktan alıkoyamadım. Derken sınav haftası geldi bu aralıkta birçok video izledim nedir ne değildir diye. Sınav haftası biter bitmez kendimi iplikçide buldum. Oranın o muntazam havası o kadar huzur verici ki sizlere bunu tarif edemem benim için belkide en iyi meditasyon yeri.İplerimi aldım oturdum deneme ürünlerimi örmeye ve bir tane iki tane derken kendimi oyuncaklarımı örerken buldum. Ortaya çıkan oyuncaklar o kadar muazzam ki dışarıdaki plastik oyuncaklarla kıyasladığımızda gerçekten farkı görmek mümkün. İlmek ilmek örmek, emek verip gözlerimi yormak bile ortaya çıkan oyuncağın paha biçilemez olduğunu anlatıyor. Geçenlerde de oturduk ve dedik biz bu işi ticarete dökelim. Açtık hesabımızı koyulduk paylaşımlar yapmaya derken baktık ki insanlar bizim emek vererek ördüğümüz oyuncakların fiyatlarını çok yüksek buluyor. Düşünsenize dışarıda plastik en dandik oyuncak bile 30-40 TL iken benim ellerimle ördüğüm en küçük oyuncağımın 50 TL olması onlar için çok pahallıymış. Çocuklarınıza plastik oyuncaklar vermek yerine bence gelin sizde sağlıklı ve emek verilmiş amigurumileri almaya başlayın. Bu oyuncakların en güzel yanı ise kişiye özel olması bence. Düşünsenize çocuğunuzda olan oyuncak başka kimsede yok sadece ona özel. Seri üretim olmamasından dolayı bence bunu koleksiyona çevirenler bile vardır. Bu koleksiyonculardan biride ben olacağım gibi geliyor çünkü ördüklerim birikmeye başlayınca onlara bakıp huzur buluyorum. Aşağıya gerçekten profesyonelce yapılmış amigurumileri bırakıyorum ve bir gün bende bu kadar profesyonel olacağıma inanıyorum.
 Hepinize sevgilerimle :) 





16 yorum:

  1. gerçeken çok beğeniyorum ben bunları çocuklar için sağlıklı ayrıca şekilleri de enfes

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah o harika şekilleri örmek zor ama sonuçlar harikaa

      Sil
  2. Kesinlikle katılıyorum sağlıklı oyuncak...Elinize saglik

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) hepimizin sağlıklı oyuncaklarla tanışması dileği ilee

      Sil
  3. Benim de bir amigurumi maymunum var, çok seviyorum onu :D

    YanıtlaSil
  4. Merhaba! Çok büyük bir yetenek bu. İnanılmaz güzeller. Eminim siz de bu kadar güzellerini yaparsınız. Buralarda yeniyim. Beklerim, sevgiler 🎈

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yetenekten ziyade bence bir hobi :) belki yetenekte olabilir haklısınız. Dönüş yapacağım mutlaka ☺️

      Sil
  5. heey iyi fikir sahiden dee aklımda olsuuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. :) kesinlikle sipariş vermek istersen buralardayımmm

      Sil
  6. Amigurumi ile tanışalı uzun zaman oluyor fakat ok sevmeme rağmen hiçbir zaman örmeye cesaret edemedim. Örgü çok yetenekli olduğum bir alan değil. Bana yapanları gıpta ile izlemek düşüyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence yetenek sonradan keşfedilen bir şey denemeden nasıl buna karar verdiniz :)

      Sil
  7. Cok begeniyorum bu bebekleri cok sirinler 😊

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle öyle birde iç dünyalarına girseniz ah, harikalar.

      Sil
  8. Ben de çok seviyorum örgü oyuncakları. Çok şirin oluyorlar. Pahalı olması da normal, hem ip gidiyor hem emek. Bir gün alacak olursam buraya geleyim :) Bu arada sayfamda senden bahsettim, haberin olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet gördüm yazını teşekkür ederim :) Her zaman sipariş alabilirim :) Blog mahallesi komşuma hatta indirim bile yaparım :)

      Sil