Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

14 Ağustos 2018 Salı

Okul Sonrası


 

En son üniversiteden mezun olduğumu anlatmıştım kaldığımız yerden devam edelim. Evet okul bitti tabi beni okul bitmesine 2 ay kala zaten alev sarmıştı ne iş yapacağım konusunda. Gidip meşhur ve her döndüğünüz köşe başında gördüğünüz su yeşili rengine sahip bir markete iş başvurusunda bulundum hemde " kasiyer " olarak!  Evet yanlış okumadınız 4 yıl bitirip kasiyerlik için iş başvurusunda bulundum. Görüşme esnasına gittiğimde gelen insanlar statü ve karakter olarak o kadar pasifti ki yüzlerinden okunuyordu bu durum. Mecbur kaldıkları ve ihtiyaçları olduğu için onlarıda kabul etmişler işe. Başladığım yere daha ben gitmeden namım gitmiş çok belli etmişim kendimi girişken biri olarak Neyse ben başladım ama ayaklarım o kadar sızlıyor ve eve ölü gibi geliyorumki görmelisiniz. Sevkiyat alıyoruz, reyon diziyoruz. kasada sıcak satış, temizlik bütün işi sadece 4 kişi yapıyor... Birde sıcak satış konusunda normalden çok üstün performans gösterince üst yönetimdende baskı oluşmaya başladı diğer mağazaların satması gereken mallarıda ben satıyordum. Bir ara kendimi pazarda pazarcılık yapıyormuş gibi hissediyordum( kesinlikle küçümsediğimden değil markette pazarcılık yapıyor gibi olmak çok anormal o bakımdan). Mağazada en iyi eleman ben iken ne zaman 1-2 dakika geç kalsam azar yiyordum. Mağaza açığını üst makama söylediğimde sorun oluyordu derken bir gün mahallemizin yerel ve baya marka ismi olan bir marketinde arkadaşımı gördüm. O da kasiyerdi fakat kasiyerlik dışında hiçbir iş yapmıyormuş. Tabii ben bunu duyunca sinir oldum. O kadar emek veriyorum bende asgari maaş alıyorum oda aynı maaşı alıyor. Gidip anında oraya başvuru yaptım neyse ki üniversiteli ameleler daha öncelikli olduğu için hemen kabul edildim. Diğer marketten istifa edip yeni işime başladım. Burası daha iyi az yoruluyorum sadece kasama odaklıyım. Burada da 3 hafta kadar malesef  patron sorun yaptı. Adam attığım adımı bile izleyip sürekli benim açığımı aradı. Neyse şu aralar benle uğraşmayı kesti. Ama anlamsız biçimde bu iştende soğudum. Belkide ortamdaki kızlardan kaynaklı bilmiyorum. Ayrıca  kendi işimi kurma düşüncem daha ağır basıyor fakat ne iş yapabilirim hiç bilgim yok. Evde iş yapan kadınlara hayranım hem satış yapıp hemde evlerinde misler gibi takılıyorlar. Keşke benimde yeteneğim olsa ve başkasının işi yerine kendi işimde çalışsam... Sahi ne zormuş bu para kazanmak ve yeteneksiz olmak.. İşte okul hayatımın hüsranla biten sonu. 4 yıl sen dirsek çürüt oku ve sonunda kasiyer ol. KPSS hazırlanacağım fakat önce paramı biriktirmem lazım dershaneye gidebilmek için o yüzden 1 yıl böyle eziyetlere katlanmam gerekiyor :( Ne zormuş huzursuz ortamda çalışmak...

6 yorum:

  1. ay olsun düşünme sen çalış para kazan en önemlisi bu işte. işallah para biriktirip dersaneye de gidersin de kpss de olur yaaa. sabır işte birazcık :) organizasyon işleri de oluyor bak. düğünlerde yer gösterme gibi. arada o işlere de gidebilirsin artı para kazanmış olursun yaa. evet etsy den filan para kazanıyolar genelde el işleri ile :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. KPSS biraz zor ama deneyeceğim yinede denemedim dememek adına... o tarz organizasyon işleri için işim uygun ddeğil malum vardiyalı çalıştığım için ben böyle evde satış yada internet üzerinden daha farklı bir online iş arıyorum. El işi yeteneğim yok :(

      Sil
  2. Rabbim o güzel gönlüne o güzel kalbine göre versin inşallah canım benim 😊❤ rabbim kolaylıklar versin inşallah canım benim 😊❤ sevgiler

    YanıtlaSil
  3. Mezun olunca gazetedeki iş ilanlarına bile bakıyordum.. Aslında iş çok ama insan üniversite bitirince biraz iyi bir iş istiyor haklı olarak. İnşallah gönlüne göre bir işin olur canım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şuan nerede çalıştığını merak ettim. Amin cümlemize

      Sil