Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

13 Ağustos 2018 Pazartesi

Kitap Yorumum : Hachiko

 



Yeni bir kitap sayfasından herkese merhaba. Uzun zamandır kedilere karşı aşırı bir ilgim oluştu. Eskiden sadece köpekleri severdim kedilerden asla haz almazdım. Fark ettim ki onlarında sevilmeye ihtiyacı varmış ve onlara sevgiyle yaklaştığınızda o kadar hızlı alışıyorlar ki size. Eminim birçoğunuzun evinde yaşattığı bir hayvan vardır kedi, köpek, kuş, balık... Benim yok malesef keşke olsa defalarca balık beslemeyi deneyip her defasında sonu hüsranla bittiği için artık denemiyorum. Ama bu kitabı okuduktan sonra ileride evimde kesinlikle bir köpek yada kedi olacağına emin oldum. 
 HACHİKO! Bir köpeğin ne kadar sadık olabileceğini gösteren tek cins. Şuan Japonya'da kendisinin heykeli olan Akita türü köpek. İnsanlarla ilk arkadaşlık bağını kuran bu köpek kötü bir şey sezmediği sürece asla havlamıyor. 
   Kitabımız Hachiko'nun bir tren istasyonunda profesörün karşısına çıkması ile başlıyor. Ardından profesör Hachiko'yu eve götürüyor ve ona çeşitli eğitimler vermeye çalışıyor. Her sabah üniversitede eğitim vermek için trenle okula giden profesörü Hachiko uğurluyor ve geri dönüşte şaşırtıcı bir biçimde profesörün gelmesine 5 dakika kala tren istasyonuna geliyor. İstasyonun en sevimli köpeği olan Hachiko'ya herkes yemek veriyor ve onu seviyorlar. O ise bunları umursamadan her gün aynı yerinde istasyondan çıkanları izleyerek profesörün gelmesini bekliyor geldiğinde ise beraber eve dönüyorlar. Bu rutin uzun bir süre devam ettikten sonra bir gün Hachiko ilk defa profesörün bindiği trenin peşinden koşarak havlıyor Profesör o kadar mutlu oluyor ki onun sesini duyabildiği için. O gün yine aynı saatte profesörün gelmesini bekleyen Hachiko için en kötü gündür çünkü o günden sonra profesör bir daha hiç dönmemiştir. Hachiko günlerce haftalarca aylarca o tren istasyonunda ve aynı yerde her gün beklediği o saatte profesörün gelmesini bekledi. Geceleri tren garında uyuyup gündüz ortalıkta boş boş gezinip trenin geldiği saatte profesörü bekledi. Baktığı tüm yüzlerde profesörü görme umuduyla... Bir gün karlı bir akşamda Hachio o beklediği yerde yani tam istasyonun çıkışında ölür aradan bir zaman sonra Japonya halkı oraya Hachiko'nun heykelini yaptırır. Günümüzde de heykel orada varlığını sürdürmektedir. Hachiko kadar özel ve sadık bir köpek daha da görülmemiştir bence. 
   Kitabı okuduğumda bana ilkten çok yavan gelmişti açıkçası. Daha sonra oturup filmini izledikten sonra daha anlamlı ve güzel geldi. Kitabı aşırı duygusal değildi ama film aşırı derecede duygusaldı. Hepinize bu filmi izlemenizi şiddetle öneririm. 
  NOT: Film izlerken yanınıza peçete almayı unutmayınız :))

Hachiko'nun Japonya'daki heykeli

12 yorum:

  1. Oğlumda çok köpek istiyor ama maalesef ne ev müsait ne de ben :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Köpek edinecekseniz lütfen sokaktaki hayvanlardan edinin petshoptan değil :)

      Sil
  2. Çok okumak istesem dayanamayacağım için okumuyorum

    YanıtlaSil
  3. Kitabını beğenmiştim ama filmini izlemedim. Ona da bakayım bir ara. Emeğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddetle tavsiye ederim ben kitabı çok beğenmedim doğrusu.

      Sil
  4. ay filmini izledim yaa evet hüzünlü, kitabını okumadım ama. bir de kore versiyonu bir filmini izledim bunun o daha da güzeldii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Film izlediysen tamam o iş kitabı yüzeysel çünkü

      Sil
  5. Bende tanışmaya geldim.. hayvan sever olmanız ne güzel..

    YanıtlaSil