Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

2 Ağustos 2018 Perşembe

Okul Yolu Yokuşmuş !

 

Daha birinci sınıfa giderken o kadar zor geliyordu ki ikinci sınıfa geçmek... Benim zamanımda fişler vardı biz o fişlerle cümleler kurmaya çalışırdık. Yalan yok annem sadece ilkokul mezunu ve o kadar ileri düzeyde değildi sadece okuma yazması vardı. Cümle kurmak o kadar zor geliyorduki anlatamam. Birde meşhur sınıftakiler arasında yarış vardı sen çok yıldız aldın ben az yıldız aldım diye. Hep az yıldız alıyordum haliyle annem utanıyordu benden nedense belkide utanmak değil aynı emeği verip karşılığını alamadığında üzülmekti bu. Bir gün okuldan yine az yıldızla geldim ilk okul için sopamı o zaman yemiştim ama iyiki yemişim o sopayı dedim hep çünkü o sopadan sonra ben okul hayatım boyunca hep takdir teşekkür getirdim karnelerimde. Bir şekilde bitti ilkokul daha sonra ortaokul maceram başladı tabi bizde altıncı ve sekizinci sınıf arası orta okuldu o zamanlar... Yedinci ve sekizinci sınıfta dershane eğitimi ile tanıştım. Deliler gibi ders çalışan insanlar ve aşırı garip gelen ağır yükler. Ben SBS öğrencisiydim üç yıl sonunda 405 gibi bir puanla başladım okul aramaya. İstediğimiz aslında sağlık meslek lisesiydi. Benim istediğim bölüm radyolojiydi açıkcası çünkü hemşirelik tarzı bir meslek yapamazdım anneminde ağır itirazları (kanser olursun saçmalığı) sonucunda yanlış tercih yapıp yerleşemedim hiçbir yere ve evimize yakın olan bir düz liseye gittim. Yalan yok okul ilk yılı harikaydı en üst sınıftaydım ve okul beşincisi olarak yıl sonuna gelmiştim. Daha sonra okul tadilata girdi ve eğitim sistemini baya bozunca lise değiştirmek zoruna kaldım. Yine harika bir liseye geçtim fakat iç düzeninde aşırı siyaset olduğu için eski lüks eğitimini kaybetmeye başlamış benim gittiğim yıl (tabi şuan kendisi anadolu lisesi ve eğitimi yine harika bir düzeyde puanlarıda tavan seviyesinde zaten çok eskiden süper liseymiş). İlk girdiğim sınavı hiç unutmuyorum coğrafya sınavıydı ve ben çok severdim eski okulumdaki hocam baya sevdirmişti coğrafyayı sınav notum açıklandıktan sonra asla sevemedim coğrafyayı dopdolu bilgiler olan o kağıttan aldığım not tam 25'ti... Sınav sonuçlarım tek tek açıklanmaya başladı ve ben yıkıldım resmen okul beşincisi olarak geldiğim okulda tam olarak okul sonuncusuydum belkide ilk sınavlardan aldığım sonuçlarda tam 7 adet zayıf notum vardı... Sonra bir şekilde toparladım sınavlarımı ve lise sona kadar hiçbir takdir teşekkür belgesi alamadım Lise 3'te yine dershane yollarına koyuldum bu seferde YGS-LYS için iki yıla yakın baya çalıştım tamam ergenlikte vardı oda zorlasada kendime göre baya çalıştım özel ders dahi aldım. Sınav günü geldi çattı.. İlk sınavım YGS hiç unutmam İTÜ'de oldu sınav yerime baktıkça aşık oldum fakat sınav çıkışı hayata küstüm resmen üç gün ağladım kimseyle konuşmadım, yemedim, içmedim sadece ağladım. Neden mi ? Çünkü o kadar çalıştığım konuları iki saatte yetiştirip çözemedim... Sınavımın yarısı boştu ve performansımı gösteremedim artık neresi olursa kazanıp gitmek peşindeydim çok yorulmuştum her gece uyurken tek duam gitmekti... KAZANDIM ! 4 Yıllık bir taşra üniversitesinde Uluslararası İlişkiler bölümü... Evet çok zor bir tercih dönemi sonucunda kazanmıştım..

    Yazımı burada sonlandırıyorum 1 saate yakın anılarımı yad ettim yazarken ve içim çok burkuldu, emeklerimin karşılığını hiç göremediğim için iyice kötü hissettim. Bir sonraki yazımda devam edeceğim yazıma... Hepinize sevgilerle.

17 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. baaak son yazımdasıııın kiii.

      Sil
    2. Gördüm çokta mutlu oldum beklemiyordum kendimi senin yazılarının arasında çok gurur duydum kendimle bir an :)

      Sil
    3. ama güzel yazıyon sürükleyici etkileyici ki.

      Sil
  2. "Hayat geç kalanlar HİÇ afetmez" den "hiç" i çıkarsak olmazmı..
    Kitaplara Kaçanlar a beklerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çıkaralım öylede olur haklısın. Keşke bir kez daha sıfırdan başlasak. Davetinize icabet edeceğim :)

      Sil
  3. Çok güzel yazmışsın, devamını merak ettim :)

    YanıtlaSil
  4. baksanaa, şu arkadaşımıza tercihlerinde yardım etseneee yaa :)

    https://elifinsadesodasi.blogspot.com/

    YanıtlaSil
  5. Sevgili Deep'in Bloglardan Seçmeler yazısı üzerine gelip bir '' Merhaba '' demek istedim. G+ ekledim. Bana da beklerim :) Bizim ebeveynlerimizin motivasyon yöntemleri çok ama çok farklıydı ama kesinlikle işe yarıyordu :))))))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Herkesin yetiştirme tarzı farklı :) davetinize dönüş yapacağım :)

      Sil
  6. Her yeni gün bir umuttur, güzel bir kalemin var, mutluluklar dilerim, sayfama beklerim sibellaningunlugu.blogspot.com

    YanıtlaSil
  7. hımmm ya öğrenci olarak şanslı değil mişsin pek bencesi yaa, yani okullar açısından pek şanslı değilmişsin herhalde, evde de çok destek olmamış, ama bak üniversite sınavına üzüldüm, iyi çalışmış olsan da sınav deneyimin demek ki pek yoktu, zaman yönetimi filan, sınavda psikolojin dağıldı demek ki. çoğumuzda oluyo ki bu yaa, sınav anında çuvallıyoz hepimiz, peki sonra dört yıl uluslar arası, taşrada, kayseri, konya filan gibi bişi demek ki. ama bölüm iyiymiş, bakalım devamı nasıl, sonra neler oluyo :) ay ben de hüzünlendim valla okurkene :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailem maddi olarak her zaman yanımda oldu. Evet sınav zamanı telaşlandım yalan yok. Taşra dediğim saydıklarından dahada taşra :) devamını yazdım bir sonraki yazıyı oku derim :)

      Sil