Öne Çıkan Yayın

Kitap Yorumum : Gösteri Peygamberi

18 Ağustos 2018 Cumartesi

Kitap Yorumum : Bora'nın Kitabı



 Ayşe Kulin ile tanıştığımda lise üçüncü sınıftaydım. Sanırım kitabını okuduktan sonra biraz tiksinmiştim o yaştaki biri için biraz garip bir kitaptı. Okuduğum ilk kitabı Gizli Anların Yolcusu'nda Bora ve İlhami'nin kesişen yolları ve birbirlerine karşı duydukları aşkın hazin sonunu anlatıyordu. Kitabın içerisinde Bora'nın yazdığı bir kitapta yer alıyordu. Buda bizi ikinci kitabı almaya teşvik ediyordu tabiki. Bende üniversite son sınıfta tabiki anca aldım malum öğrencilik zamanında paran olmuyor ama mutlusundur. Parayı bulduğumda alacağım ilk kitaplardandı bu :) Tabi bu kitap bana girdiğimiz kitapçıda "hadi hayatım bu ay kitap hediyeni kendin seç" diyen erkek arkadaşımdan hediye oldu :)
   Kitaba gelirsek Kulin yine kalemini harika döktürmüş.Bora küçük yaşlarından itibaren karakter olarak çok farklı biriydi. Babası doğu bölgesindeki adetlere göre yetişip onu "adam" gibi yetiştirmek için uğraşsada o kendi istediği gibi yaşamayı tercih edip annesine yardımcı oldu yada küçük kız kardeşine bakmakla zaman geçirmeyi tercih etti. Birde yoldaşı tek can kardeşi Recep vardı. Ne yaşadılarsa her şeyin ilkini beraber yaşadılar. İlk defa sigarayı beraber içtiler, ilk defa geneleve beraber gittiler v.s. Fakat Bora'da bir farklılık vardı. O hiçbir zaman kadınlara karşı duygu besleyemiyordu. Ergenlik dönemi boyunca hep erkekleri hayal ediyordu. Bunu fark ettiğinde kendine o kadar dert edinmiştiki... Tabi o dönemlerde bir kursa yatılı gider vve orada farklı olduğunu anlayan hocası tarafından defalarca tecavüze uğrar. En sonunda kafasına koyduğu köyden kaçma eylemini gerçekleştirerek büyük şehre gider. Burada adını sanını herşeyini değiştirerek yeni hayatına başlar fakat geçmişinden kopamaz. Yolda yanından geçen eski arkadaşı ona eski adıyla seslendiğinde hayatını yeniden yaşamış gibi kaleme alır. Ve kitap inanılmaz bir sonla biter.  
  Gizli Anların Yolcusu - Bora'nın Kitabı - Dönüş okumanız gereken serilerden biri olduğunu düşünüyorum. Henüz Dönüş'ü okumadım ama en kısa sürede onada ulaşıp okuyacağım. Keşke hayatımızda Ayşe Kulin gibi yazarlar hep  var olsa... 

4 yorum:

  1. Ayşe kulin gerçekten çok başarılı bir yazar bu kitapin konusu da ilginç miş gerçekten aklımda kalsın emeğine sağlık canım 😊❤ sevgiler

    YanıtlaSil
  2. hımm okumadığım bir yazar pek. adı aylin diye bi kitabını okudum o çok güzeldi ama. bu da iyi diyosun seri olarak. aklımda olsun :) hediye olarak da hoş olmuş amağğğğ :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. hehehe :) kesinlikle güzel bir yazar öneririm kalemi güzel bir yazar

      Sil